Původní stránky o filmu noir kompletně v češtině

23. ledna 2012

Noir City Conquest

Aktuálně můžete na našem blogu sledovat zpravodajství z festivalu Noir City, který se už podesáté odehrává v San Franciscu. Redakce Film Noir Blogu se účastní pěti festivalových dnů, z nichž vám bude přinášet své bezprostřední zážitky a dojmy.

San Francisco nás přivítalo pro noirový festival naprosto ideálním deštivým počasím. V době našeho příjezdu Noir City běželo již třetí den. Zatímco v pátek se v Castro Theatre promítala dvojice noirů odehrávajících se v San Franciscu, Temná pasáž (Dark Passage, 1947) a The House on Telegraph Hill (1951), v sobotu byly na programu dvojbloky dva. Krátce po poledni byly uvedeny dvě proto-noirové rarity z roku 1932, Okay, America a Afraid to Talk, a večer se odehrával v duchu pocty Angie Dickinson. Za hereččiny osobní účasti mohli diváci zhlédnout dvojici post-noirů The Killers (1964) od Dona Siegela a Point Blank (1967) v režii Johna Boormana.


Nedělní část festivalového programu patřila americké spisovatelce Veře Caspary, respektive dvěma snímkům vzniklým podle jejích knižních předloh. Laura, kterou jistě není třeba detailněji představovat, běžela hned ve třech časech, přičemž poslední projekci ve 21.00 uvedla spolu s Eddiem Mullerem dcera Dany Andrewse Susan. Společnost Lauře dělala Bedelia natočená v britské produkci v roce 1946. Zajímavému snímku s Margaret Lockwood v titulní roli se už brzy budeme věnovat v samostatném příspěvku.

Na základě včerejšího večera můžeme konstatovat, že atmosféra Noir City je skutečně výjimečná: lidé, nezřídka stylově odění do baloňáků či koktejlových šatů, spontánně reagují na promítaný film a jde vidět, že noir opravdu milují. V mezaninu kina se prodávají knížky (odborná literatura i beletrie spjatá s filmem noir) a plakáty, mezi nimiž nechybí ani sběratelské kousky, včetně plakátů k filmům Huga Haase. Výraznou zásluhu na výjimečnosti projekcí má rovněž samo Castro Theatre. Historické kino zbudované v roce 1922 se pyšní kapacitou 1 400 míst a statusem významné kulturně-historické památky. Honosný interiér tvoří mj. varhany (které jsou využívány v přestávkách mezi filmy), nástěnné malby či lustr ve stylu art deco. Více o bohaté historii kina se můžete dočíst na jeho stránkách zde.


Na pondělí 23. ledna je naplánováno hudební vystoupení Davida Olneyho a dvojprogram věnovaný filmovému vztahu Glenna Forda a Rity Hayworth. Více zítra. 

Žádné komentáře:

Okomentovat