Původní stránky o filmu noir kompletně v češtině

2. července 2010

Který klasický noir jste viděli jako první?

Podle očekávání se souboj o náš nejčastější iniciační film noir strhl mezi trojicí Maltézský sokol, Hluboký spánek a Sunset Blvd.. Nakonec o jediný hlas zvítězil Wilderův snímek z roku 1950. Na druhém místě se shodně umístily obě bogartovky. Žádný z ostatních nabízených noirů hlas neobdržel. Tři z vás si svůj první noir nepamatují, stejný počet hlasujících byl k noiru přiveden úplně jiným kouskem (jakým? podělte se v diskusi). 

Všem hlasujícím děkujeme!


17 komentářů:

  1. překvapilo mě, že Pojistka smrti nikoho nepřipravila o noirové panictví/panenství :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mne vlastne ani moc ne... tady se ukazuje, ze i k tem provarenym noirum musis dojit pres Bogarta nebo Sunset Blvd. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak já jako první viděl Strangers on a Train. Teda nevim jestli jako fakt úplně první, ale rozhodně dřív než cokoliv z těch filmů v nabídce.

    OdpovědětVymazat
  4. Cizinci ve vlaku nejsou noir :-P Neber si to osobne - ja jen, kdyz jde o Hitchcocka, tak si musim rypnout :)V tom pripade by totiz kazdy z nas videl jako prvni asi urcite neco od nej..

    OdpovědětVymazat
  5. Ty jo, škoda, že se nedalo vsadit na to, že sem tohle napíšeš. Páč na to bych s klidem vsadil všecky svý prachy :-)
    Nicméně pro mně to noir je a vždycky bude. Ať si kdo chce co chce říká.

    OdpovědětVymazat
  6. ano a tak to má být! :)

    já jsem zase tušila, že ty tušíš. tak jsem tě nechtěla zklamat :-D

    OdpovědětVymazat
  7. btw. ma nekdo navrh na novou anketu?

    OdpovědětVymazat
  8. jako čistě pocitově mi Hitch prostě k noiru nesedí. naopak Welles - další genius, Bebčo :P, mi zařazením do noiru přijde úplně v pořádku. takže ta další anketa by mohla být o nejlepší Orsonův noir. :)

    OdpovědětVymazat
  9. mne hitch do noiru pocitove take nesedi. Ale to mi nesedi pocitove ani Mann :o)

    OdpovědětVymazat
  10. cimz jsi zpochybnila celou mou diplomovou praci :-D

    OdpovědětVymazat
  11. nemyslim si, ze me pocity tvou diplomovou praci zajimaji :o)

    OdpovědětVymazat
  12. nebo ze by te nezajimala jeji diplomova prace? :)

    OdpovědětVymazat
  13. tak je to pro me zajimavy nazor, ale tim to asi konci :-)

    OdpovědětVymazat
  14. tak tedy at to uvedu na pravou miru - proste mam noiry rada kvuli urcite atmosfere, kterou mannovy proceduraly nemaji a navic je nemam rada. Takze pak pocitove to pro me neni 'ten noir' co se mi libi. Ale vlastne nevim, proc se vubec vysvetluju, kdyz je jasne jak to myslim... njn

    OdpovědětVymazat
  15. asi je to tim, ze noir je pro tebe "jen" ta atmosfera... ne? nebo pro co jsi tenkrat hlasovala? :)

    OdpovědětVymazat